Flikar

måndag 28 oktober 2013

Stormvarning!


De har ju varnat för storm några dagar nu men man vet ju aldrig hur allvarligt det kommer bli förrän man är där. Jag menar, tidningarna gillar ju att överdriva och slå på stort och meteorologerna (svårt ord att stava till) vill väl vara på den säkra sidan antar jag.
Men nu så, nu är vi här. Jag & Johan sitter i soffan och kollar på TV samtidigt som vi känner hur soffan skakar när vinden biter tag ordentligt i huset (vi har ju bara åkrar bakom huset och just därifrån kommer vinden). Och nu gick strömmen. :/

Jag kände det förstås redan på vägen hem från jobbet. Man är ju rätt utsatt på Ölandsbron, speciellt när vinden kommer från norr eller söder.
När jag var en sisådär 3-4 km hemifrån fick jag tvärnita eftersom ett träd låg över vägen. Då blev jag riktigt skakis. Vände runt och fick köra en annan väg hem.
Tog mig en timme att komma hem istället för en halvtimme.
När jag äntligen kom hem blev jag så glad av att se att det lyste inne, tänkte; "vad skönt att det inte är strömavbrott", gick in och sa hej och sen blev det kolsvart.
Där gick strömmen. Johan meddelade då glatt att det blev stekt lök till middag. ;)
Som tur var kom strömmen tillbaka snabbt. Vi fick mer än stekt lök till middag, jag hann duscha och dricka en mugg te. Strömmen är fortfarande borta och det är verkligen kolsvart, bara några tända ljus och våra datorer som lyser.
Och nu ska jag försöka få upp det här inlägget innan batteriet tar slut.
Håll i hatten därute!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar