Flikar

måndag 7 oktober 2013

Älska helg och ingen mer snooze!



Vad jag uppskattar helgen nu när jag inte längre kan ta ledigheten för given! :)
Igår blev det en lång cykeltur i det härliga höstvädret och Alex fick knata en stund i skogen. Sen somnade han i cykelstolen på vägen hem... Måste erkänna att jag blev lite avis, jag hade gärna somnat på cykeln jag med, om jag haft nån som körde den åt mig förstås. ;)
Det sliter att jobba alltså, har haft huvudvärk till och från några dagar. Min stackars hjärna arbetar på högvarv nu för att komma in i jobbtänket igen.
En ny och bra grej jag upptäckt med mig själv är att jag inte längre snoozar när väckarklockan ringer! Istället går jag upp med en gång.
Det beror förvisso på att jag inte vill väcka Johan och Alex men framförallt att jag lärt mig under det senaste året att när "väckarklockan" (Alex) tycker att det är dags att gå upp så är det bara att gå upp.
Och faktiskt, vad skönt det är; att inte ligga och dra på plågan (plågan=tanken på att man måste gå upp när man är såå trött). Det får bli dagens tips till alla snoozare där ute; upp och hoppa med er! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar