Flikar

söndag 4 augusti 2013

Ny väckarklocka.


AJ bordsklocka Station från Rosendahl.

För ett halvår sen fick jag syn på den här klockan och blev kär.
Men jag ville inte köpa den pang bom på en gång, ifall förälskelsen bara var tillfällig, så jag höll shoppingfingrarna i styr.
Sen dess har jag spanat in klockan både en och tre gånger igen. Och kärleken har hållt i sig.
Så när jag såg att en butik hade den till kampanjpris slog jag till och beställde hem en.
Nu pryder den mitt sängbord så fint och rör jag klockan ovanför 12:an lyser en lampa upp urtavlan. Riktigt flashigt. :)
Mindre flashig är dock väckarklocksalarmet - jissesamalia vilket hemskt ljud! Huva!
I detta fall får jag erkänna mig vara ytlig - den snygga utsidan överväger den skräniga insidan. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar