Flikar

tisdag 16 april 2013

Tisdag kväll.




Barnet sover, maken är iväg och spelar innebandy, disken är diskad och leksakerna undanplockade.
What to do? Softa i soffan så klart! :)
Jag har fått en egen liten rutin de kvällar Johan är iväg och tränar. Jag tänder lite ljus, fixar en kopp te (har jag tur har vi lite mörk choklad hemma som tilltugg) och gosar ner mig i soffan med datorn i knät. Kollar runt på de bloggar jag följer och ser nått avsnitt av nån serie jag följer. Relaxar helt enkelt.

Idag har vi varit på öppna förskolan (Måsen) i Kalmar för första gången. Åkte dit med två kompisar och deras söner, även de födda -12. Det var ett trevligt besök och det blev många nya intryck så Alex somnade direkt när vi åkte hemåt. Det tar på krafterna att vara iväg på äventyr. ;)

Jag har, äntligen, varit ute på årets första löprunda! Stack ut en sväng igår kväll, med hög musik i lurarna och riktigt sugen på att äntligen få springa en runda igen. Blev inte mindre pepp när första låten på min spotify-lista drog igång. Efter lite uppvärmning var det bara att köra.
Det kändes så skönt! Och gick så bra! Ville nästan inte sluta att springa och blev förvånad över att kondisen faktiskt fanns. Blev 4,5 km och det är jag riktigt nöjd med.
Dock märkte jag att mina skor hade typ noll kvar i stötdämpning. :/ Inte så konstigt kanske, de är nog tre år gamla när jag tänker efter. Blir till att köpa nya snarast.

Go kväll!

PS. Kan tipsa om bloglovin, om ni som jag följer ett gäng bloggar. Bara att logga in där så ser man vilka bloggar som har nya inlägg att läsa (efter att man lagt in de man följer så klart), så slipper man gå in på de som ändå inte är uppdaterade. Det gäller att vara effektiv med sin tid nu för tiden, har jag lärt mig. ;) DS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar