Flikar

måndag 18 mars 2013

Present till lilla mig!


I lördags åkte jag in till stan för lite nice shopping.
Hade en "glöm-för-guds-skull-inte-att-kolla/köpa-det-här-nu-när-du-springer-på-stan-utan-barnvagn-lista" med mig så jag flängde som en liten dåre mellan butikerna. Effektiv, oh yes! ;)
Det mest spännande var att gå in i en smyckesbutik med presentkort utan att veta riktigt vad jag skulle lämna butiken med, bara att jag skulle lämna butiken med något.
Det är ju det fiffiga med presentkort liksom, man måste köpa något (dessutom var presentkorten strax över året gamla så det var verkligen på tiden).
Det tillhör verkligen inte vanligheterna att jag köper smycken till mig själv så det kändes riktigt lyxigt att få unna sig något fint.
Jag lämnade tillslut butiken med ett superfint halsband med berlock från Thomas Sabo.
Jag var sugen på ett lite längre halsband och det här med att hänga en eller flera berlocker på känns verkligen smart för då kan man variera halsbandet efter klädsel och humör. Passar mig perfekt!
Och det blir ju inga problem med vad man ska önska sig i julklapp/födelsedagspresent framöver heller. ;)
I övrigt kom jag hem bl.a. med en "gammal, hederlig" dymo (en sån som stämplar in bokstäverna i remsan istället för att trycka texten som de nyare modellerna), en kasse smått & gott från IKEA och självklart lite kläder till Alex.

Påtal om shopping. Årets resa med mamma och Anna till Ullared är inbokad. I slutet av april bär det av men i år lämnar vi bilen hemma och åker buss istället. Spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar