Flikar

torsdag 5 april 2012

Påsklov!






Efter några veckor med en del övertidsarbete för min del är påskhelgen extra välkommen! Ska bli så skönt med fyra dagars ledighet; sovmorgon och tid till att umgås med familj och vänner.
Och så massa god mat och godis förstås! ;)

Ikväll har vi varit ute på en prommis i naturen och jag passade på att plocka med mig några vårblomster in. För mig känns det lite förbjudet att plocka blåsippor, eftersom det var "aja baja" när jag växte upp utanför Stockholm, där de är fridlysta. På Öland får man dock plocka dom och då tar jag gärna med mig några in.
Påskliljorna har jag i trädgården och där lyser de upp omgivningen som små solar just nu. Kan behövs nu när kylan kommit tillbaka och vårvärmen känns lite avlägsen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar