Flikar

onsdag 19 oktober 2011

Höstmys och julskyltning.

Att hösten kryper på känns kanske inte så himla roligt alla gånger. Jag menar, vem saknar inte sommarvärmen och ljusa sommarkvällar?
Men, så sant som det är sagt så underlättar det ju en hel del om man ser det positiva i saker och ting istället.
Och med höstrusk och mörka kvällar innebär det hemma hos oss bl.a. en massa tända ljus, en brasa i kaminen och att vi tar en mysig kvällsfika med te, kaffe och en chokladbit (eller tre!) till det.
Vad gör det då om nordanvinden viner runt husknuten och det är absolut kolsvart ute?! Nada! :)


På matbordet har jag ett ljusfat som jag brukar dekorera efter årstid. Sen några veckor tillbaka finns där små äpplen som jag plockat från vårt äppelträd (lite för små för att det ska vara nått att äta på men däremot perfekt som dekoration), kastanjer och dekorationsstenar i naturfärger.


Påtal om höstrusk/mys så var jag en sväng på IKEA idag och de har minsann plockat fram julgrejerna!
Hann bara kolla igenom den avdelningen en snabbis men hittade dessa kronor som jag bara var tvungen att köpa med mig hem.

Yrsnö dekorationshäng, IKEA, 49 kr/3 st.

Funkar ju att ha framme året runt, tycker jag, och definitivt till andra saker än att hänga i julgranen!
Jag kommer förmodligen klippa bort "hängsnöret" och ställa kronorna som dekoration i nån krukväxt eller på nåt annat fiffigt och fint ställe.
Såg även andra grejer på julavdelningen som såg intressanta ut så det får nog bli ett besök på IKEA snart igen så jag kan kolla igenom julgrejerna i lugn & ro. :)

Go kväll!

1 kommentar:

  1. Vad snyggt ljusfatet var, är det helt slätt i botten så att säga? Vart har du köpt det? Jag gillar verkligen att det går att anpassa efter säsong och inte är så "juligt". Mycket sött med de små äpplena.

    Kronorna från Ikea var också snygga, är det nytt? Har inte sett dem innan. Ååååh jag är så julpyntasugen för första gången på många år, kanske beror på att det blir vår första jul som husägare :)

    Ha det gott!
    Kram Veronica

    SvaraRadera