Flikar

måndag 22 augusti 2011

Bygget fortsätter, del 2.






Tredje veckan med snickarna är påbörjad och de är nu igång för fullt med taket på baksidan. Bara att hålla tummarna för att vi slipper regn nu ett tag så de kan få taket tätt även på den sidan.
Men de har, som ni ser, hunnit med en del på framsidan också.
Bl.a. så har hallutbygget "fått på sig" vindduk och lite isolering, hängrännorna är uppsatta + att en massa annat fix är gjort men det är sånt där som en annan (d.v.s. jag) inte har nån koll på. För mycket facktermer och jag fattar typ nada. ;)
Johan har jobbat en massa på huset han med, i princip varje dag efter det "vanliga" jobbet så har han varit uppe på taket. Det är verkligen sjukt mycket som måste göras när man byter allt från takstolarna och ut!
Vi kommer dessutom att isolera om taket med warmcel (pappersfiber) till hösten, så all gammal isolering är utslängd.
Det blir en hel del skräp efter att taket har rensats + att lite nytt tillkommer (byggarbetsplats som det är) så det ser ut som kriget på tomten nu. Men vi försöker hålla undan så gott det går och det är väl här jag kommer in i bilden.
Eftersom jag varken gillar att vara på tak eller är speciellt händig så står jag för markservicen; d.v.s. städning både ute och inne, matlagning, diskning och tvättning.
Alla bidrar vi med det vi kan. ;)

Imorgon ska ni få se vad Johan gjort med vårt badrum på övervåningen. Och det är inte så lite det! Eller jo förresten. Det är ganska lite. Kvar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar