Flikar

tisdag 23 augusti 2011

Bye bye badrum!

Vi börjar med en rundvandring i vårt badrum på övervåningen...

En titt åt vänster.

En titt åt höger.

I hålet i taket (här täckt av presenning)
satt tidigare ett (riktigt slitet) takfönster.

Och sist en titt in i duschen.

Som ni ser är badrummet från ljuva 70-talet då orangea väggar och mossgrönt golv var riktigt hett.
Duschen däremot renoverades nån gång på 90-talet (har jag för mig) så där är färgerna lite mer up to date.
Hursom. Nu ska ju badrummet få en ny takkupa med två fönster och blir därmed lite större (så förhoppningsvis får vi plats med en bastu!) men framförallt; vi kommer säga mors & goodbye till 70-talet!

Eller ja, det har vi faktiskt redan gjort...


Johan rev som en galning i helgen och skojade sen med mig och sa: "Nu har du äntligen fått din utedusch, som du velat ha så länge."
Hmm, ja inte riktigt som jag tänkt mig kanske... ;)
Vi har en massa olika idéer och lösningar på hur vi ska göra häruppe men inget är klart och bestämt än. Det finns ju så mycket att välja på, så mycket fint, och sen vill man ju vara nöjd med slutresultatet ett bra tag framöver också. För att renovera ett badrum är ju inget man gör allt för ofta...
Så det blir mycket planering och titt på badrum här framöver. Men det ska bli kul!! :)

PS. Om nån med erfarenhet från badrumsrenovering har några tips så är det varmt välkommet! Nått speciellt man ska tänka på? Do's & don'ts? DS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar