Flikar

måndag 18 juli 2011

Äntligen semester!



Idag har vi haft vår första semesterdag och jag är redan helt dagvild. Har gått omkring och trott att det är söndag idag. Snacka om att jag anpassar mig snabbt till ledigheten!

Här hemma är det ingen vila ingen ro som gäller. Jag skulle egentligen ha målat fönster idag men det har regnat nästan hela dagen så jag gjorde ännu mer körsbärssylt istället och hjälpte Johan lite med utgrävningen av grunden till vår nya hall.
Johan har hållt på för fullt idag med grävmaskin, traktor med vagn och hjullastare för att gräva ur för grunden och sen börja bygga upp inför gjutningen med sten och makadam.
Vi har ju såna himla snälla grannar som vi fick låna maskiner av som underlättade dagens arbete väldigt mycket. Goda grannar är guld värda!

Imorgon ser väderprognosen bättre ut och då har jag tänkt ge mig på de fyra fönster på nedervåningen som är kvar att måla utsidan på.
Johan ska skaffa material till grunden och förhoppningsvis får han även tag på färg till golvet i garaget. Vi tänkte hinna måla det innan helgen...
Som sagt, ingen vila ingen ro här inte! Men så är det när man är husägare i renoverartagen! :)

1 kommentar:

  1. Wow spännande!! Så härligt med semester så man får lite gjort ;)

    Kram Veronica

    SvaraRadera