Flikar

fredag 24 juni 2011

Den blomstertid nu kommer...

Ljuslyktan i fönstret i hallen får agera vas.


Blommor plockade i vägkanten.


En riktig midsommarbukett med blåklint,
prästkrage och smörblomma.


Äntligen midsommar! Det känns på något sätt som att det är just vid midsommar som sommaren börjar.
Med tanke på senaste tidens väderlek (ganska mycket mulet och regn) och avsaknaden av värme så hoppas jag verkligen att det är nu sommaren tar vid på riktigt och ger oss många härliga, soliga och varma dagar.
Visst får det regna, men det kan det väl göra nattetid (eller möjligtvis under dagtid när jag jobbar och ändå sitter instängd på ett kontor, men då kan det ju klarna upp framåt eftermiddagen ;))
Jag jobbar bara en vecka till, sen har jag en veckas semester. Sen jobbar jag en vecka igen innan jag tar lite mer långledigt och har tre sköna veckor att se fram emot. Ska bli såå skönt!

Igår gjorde vi midsommarfint här hemma och jag plockade in massa blommor och fyllde sju vaser med grönt och blommande.
Där finns pioner från svärfar, prästkragar och smörblommor från vår trädgård, grässtrån, massa olika blommor som jag plockade från vägkanten på vägen hem och blåklint köpta på gårdshandeln Stenladan. Är det midsommar så är det blomstertid, eller hur?! :)

Denna midsommarafton ska vi spendera hemma hos vänner. Vi blir ett gäng runt 12 pers och det blir lite knytis. Ska bli jättetrevligt!
Önskar er alla en härlig midsommarafton och hoppas solen kommer lysa på er. Här hos oss är det mest mulet och blåst ute för tillfället. Jag håller tummarna för att det ser bättre ut på fastlandet, där vi ska spendera kvällen.

Må så gott!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar