Flikar

torsdag 7 april 2011

Semester



Såhär i vårtider brukar man ju så smått börja planera för sommarsemestern och även om vi inte kommit riktigt så långt än så kan jag inte låta bli att drömma lite ialla fall... :)

Semesterplaneringen på mitt jobb är klar sen den 31 mars och jag kommer ha 4 veckor semester i sommar. Ska bli riktigt skönt!
Johans semester är inte riktigt spikad än men han kommer förmodligen vara ledig tre av mina semesterveckor.

Vi kommer nog hålla oss mest hemma (har massor av saker att göra med huset, i trädgården och i garaget) men det vore skoj att komma iväg några dagar ialla fall.
Jag är sugen på att åka upp och turista lite i Stockholm, var jättelänge sen vi var där och bara turistade. Vill bl.a. gå på Fotografiska och kanske Skansen.
Och kanske åka en sväng till Gotland också...
Hmm, ja vi får se vad vi hittar på.

Innan vi kommer så långt som till sommarsemestern så har ialla fall jag, mamma och Anna bokat oss en tripp till Ullared! :)
Haha, gud, jag ser med skräckblandad förtjusning fram emot denna resa.
Ska förstås bli jättekul att åka iväg på en liten shoppingresa med min älskade mor och syster men jag bävar för att behöva stå och köa i flera timmar samt kriga mig fram genom folkmassor med en kundvagn stor som en mindre lastbil... ;)
Jag håller tummarna för att vi är där en "lugn" dag.

2 kommentarer:

  1. Ha ha Ja Du Ullared besökte Vi vid den här tiden förra året och Vi hade turen att komma en ganska så folk tom dag.JA det var vad De sa i alla fall men det räckte till ändå med folk och oj så stort jag bara gick och längtade ut,hittade ingen stans och var nog väldigt dåligt förberedd. Ett bra tips är att skriva upp vad man ska handla det hade inte Vi gjort.

    Härligt.. Semester. Mannen har semester den här veckan för vi hade planer att åka till Tandådalen men det blev inte så.
    Har en sak till Dej på Min Blogg ;)

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Ja usch att trängas och köa är verkligen inte roligt, hoppas ni kan pricka in en lugn dag! Annars är ju shopping aldrig fel :) Vad skönt att ni troligen får iaf 3 veckors semester ihop! Hoppas att ni kommer iväg till Gotland, lite semester även från hus och trädgård behöver man! ;) Längtar tills vi ska åka nu i början på maj.

    Härligt sommarfoto du visar, nu är det nära!

    Ha det fint!
    Kram Veronica

    SvaraRadera