Flikar

måndag 28 mars 2011

Dags att plantera?



Idag fick jag ett plötsligt sug efter att köpa och plantera vårblommor till några av mina utekrukor!
Penséer blandat med lite andra fina blommor och växter vore trevligt på trappen vid ytterdörren.
Det kan ju i och för sig vara några minusgrader om nätterna fortfarande, men det ska de väl klara? Eller ska jag hålla mig en vecka eller två innan jag börjar plantera?
Jag har inte så bra koll på sånt där utan kör mest på när jag känner för det... :)
Får fundera på det till helgen (kanske ni kan komma med några goda råd!?) så får vi se hur jag gör.
Så länge njuter jag av björkriset jag tog in för några veckor sen, som nu knoppas så fint av ljusgröna små blad. Det är vår det! :)

1 kommentar:

  1. Jag är också jättesugen! Mitt tips är att köpa penséer som står lite kallt redan, alltså inga som bor inne i butiken. Då borde de klara några minus, särskilt intill husväggen.

    Du har skrivit så mkt fint på senaste, grytan var ju jättecool, men jag är så trött nu att ögonen går i kors, ser knappt vad det står, så jag får återkomma igen imorgon! :p

    Ha en skön vecka, kram!
    Veronica

    SvaraRadera