Flikar

onsdag 22 december 2010

Brrrr... Kallt!!



Hallå i stugorna! Hur har ni det såhär dan före dan före dopparedan?
Själv känner jag att saker och ting börja falla på plats inför julhelgen.
Det mesta är klart och det som inte är klart ska jag fixa imorgon. Då ska vi griljera skinkan och städa lite här hemma.
Förhoppningsvis hittar vi en julgran också (jag veeeet, vi borde fixat det för länge sen!) för även om vi ska fira jul hos mina föräldrar så vill jag ha en egen gran här hemma.
Jag har ju så mycket snygga kulor och annat jag vill hänga upp ju! ;)

De senaste dagarna har vi haft kallt så in i sjutton här nere i söder. -18 grader både i måndags och tisdags morse och idag var det -22! Det tillhör inte vanligheterna här på Öland direkt...
Natten till söndagen kom det dessutom ytterliggare ca 5 dm snö så det är riktigt gnistrande vitt ute nu. Det är så fint! Men, som sagt, kallt! Så vi eldar så mycket vi kan i både braskaminen och med ljus just nu.

Nu återstår det bara en halvdag på jobbet imorgon. Sen är det julledigt i tre dagar. Ska bli skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar