Flikar

måndag 6 september 2010

Härlig helg!

Helgen har varit fullspäckad, som vanligt, men för första gången på länge har jag känt att jag kunnat släppa husbestyren. Kanske för att de fönster jag påbörjat måla i sommar nu äntligen är klara?! Tror t.o.m. jag kan säga att balkongen är klar för i år! :) Får visa er lite bilder på resultatet senare.

Vi träffade goa vänner på kvällen för lite bowling på Harrys och sen hade vi bokat bord på Byttan där vi åt gott. Det blev en mycket lyckad kväll!


Janna har siktet inställt på strike!

På söndagen åkte vi upp till Sandvik där vi träffade Karro & Jens (min svägerska med sambo). Jens hade tidigare fått ett presentkort på paragliding som det nu var dags att utnyttja.


"Jag är inte rädd, jag kan flyga"

Det såg himla coolt ut och det är säkert en riktigt häftig upplevelse men med min höjdrädsla är det nog inget för mig. :)
Efter två turer upp i luften begav vi oss söderut igen för att ta oss en fika. Vi hamnade tillslut på Kaffetorpet vid Sollidens slott där det blev en efterlängtad våffla. Solen sken på oss och som vanligt vid Kaffetorpet var det i princip vindstilla. Såå skönt. Jag gillar verkligen det stället, det är så himla mysigt där.



Vackra pelargoner hade de där också. Ser betydligt finare ut än mina vill jag lova, det är nästan så jag skäms lite...
Jag tycker om pelargoner men är uppenbarligen inte rätt person för att ta hand om dom (kom ihåg det till nästa sommar Lisa).

Helgen avslutades sen med lite härlig smärta (=vaxning) hemma hos syster-yster. Men vill man vara fin får man lida pin (och smärtan går ju faktiskt över rätt snabbt).
En toppenhelg med andra ord! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar