Flikar

tisdag 17 augusti 2010

Äntligen, balkongmöbler!

Fick en inredningstidning i brevlådan häromdagen och vad fick jag se om inte en helsidesannons från IKEA med bl.a. de rottingfåtöljerna jag vill ha på balkongen!
Jag visade annonsen för Johan och sa: "Titta så fina de är!"
Annonsen gjorde verkligen sitt, för när Johan fick se dom i en mysig, lite piffad, rumsmiljö så tyckte han faktiskt att de såg ok ut.
"Bra, då köper vi dom." sa jag lite för att testa om han ändå skulle säga emot. Men icke!
Dagen därpå styrde jag kosan mot IKEA direkt efter jobbet. Lika bra att köpa innan han ångrar sig, tänkte jag. ;)

Titta så fint det blev:

Visst, inga plufsiga kuddar eller mysiga filtar än, men vi är ett bra steg på vägen!


I söndags blev det både frukost och lunch på balkongen. Gick ju finfint att äta här!


Till fåtöljerna köpte jag även bordet jag spanat in, det är riktigt gulligt! Hyllplanet nedanför bordsskivan var för övrigt perfekt att ställa vattenkannan på. :)

I helgen har jag även hunnit med att gå på...


Jag, lillasyster Anna och vår kusin Nettan hann med fyra loppisar på ca 2 mil. Tre små och en större. På den större fanns det riktigt mycket prylar och det var även där vi gjorde våra fynd.


Jag köpte en barometer (min tredje, nu är jag väl officiellt en samlare!) för 30kr och en liten tavla med knopar på för 15kr. Trevligt!

Nu ska jag ut och njuta lite av solen innan den går ner (vilket den gör alldeles för tidigt nu för tiden!). Det märks att hösten är i antågande...
Ha en trevlig vecka!

1 kommentar:

  1. Jag tycker att det blev jättesnyggt med balkongmöblerna! Vilken tur att Johan ändrade sig ;) Jag är också imponerad över dina loppisfynd, jag brukar bara få med mig "skit" hem, de där var ju jättefina!! å följde tom ett tema ;)

    Kram Veronica

    SvaraRadera