Flikar

måndag 30 augusti 2010

Ännu en racinghelg.

I torsdags efter jobbet styrde vi kosan mot Falkenberg, det var nämligen dags för säsongens femte och näst sista tävling!
Jag fick köra egen bil med släpvagn denna gång, innan har jag åkt med Johan till och från race, så det var en ny upplevelse. Har bara kört släpvagn från Kalmar och hem tidigare men nu var det alltså ca 30 mil nya vägar, en bil jag inte är van att köra och ett släp därbak på det.
Var riktigt nervöst till en början men det gick jättebra så om det blir fler gånger vågar jag kanske t.o.m. att ge mig på att backa med släp! ;)

Tävlingarna gick inte riktigt som killarna hoppats men vi hade ett par trevliga dagar ändå. Jag fick t.o.m. lite nya fräknar i ansiktet och en svag röd ton på kinder och näsa av solen som värmde mest hela tiden. :)
Som vanligt fotade jag och det blev några bra bilder.


Här är Zandy som kom 5:a i första tävlingen och 7:a i andra.


Johan kom 8:a i både första och andra tävlingen. Totalt var det elva Volvo-bilar som tävlade i helgen.
Vi åkte hem redan på lördagkvällen så på söndagsmorgonen vaknade vi hemma vilket var skönt. Vi satte igång med målningen på huset direkt efter frukost, sen tog vi eftermiddagen ledigt och hade ett par sköna timmar i solen.


Vi åkte bl.a. till stranden i Isgärde där vi slog oss ned i våra brassestolar en bit från sandstranden och åt medhavd matsäck. Johan slumrade till en stund medan jag gick omkring längs strandkanten och fotade.
Det var riktigt avkopplande!


Och påtal om avkoppling. Hur skönt ser det inte ut att glida fram längs vattnet i en stor segelbåt? Fast förmodligen så är det kallt och j*vligt därute i sundet... ;)


Trots blå himmel och sol så känns det som höst nu. Man känner det i luften och vinden. Men hösten kan ju vara riktigt vacker den med och det ser vi fram emot.
Kan man få beställa det, en vacker höst och ingen regn och ruskhöst? Hoppas går ju alltid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar