Flikar

torsdag 17 juni 2010

Snart dags att bygga igen!

Bara en arbetsdag kvar, sen har vi semester i två veckor! Ska bli såå härligt!
Tyvärr blir det väl inte mycket mer semester än så för mig i sommar, men så kan det ju bli när man börjat på nytt jobb. Jag är tacksam att det blev semester i sommar överhuvudtaget!
Så jag ska njuta riktigt ordentligt dessa två veckor, slappna av och bara ha det bra här hemma!
Men självklart har jag en massa planer för vad vi ska sysselsätta oss med dessa lediga dagar. Ingen vila, ingen ro här inte! ;)

Prio ett är ett nytt balkongräcke. Om ni kommer ihåg så rök ju det gamla balkongräcket förra hösten. Jag målade om huset och Johan bytte vindskivor och vi tålde helt enkelt inte att se det fula, slitna och smutsiga balkongräcket sitta kvar efter att vi målat och gjort så fint.


Före. Balkongräcket släppte vare sig in luft eller ljus. Dessutom, slitna och trasiga vindskivor och gul färg på panelen (resterande hus var blå-grå-grönt).


Ett steg på vägen... Såhär långt kom vi förra året. Balkongräcket är väck, vindskivorna är bytta och huset målat i enhetlig färg (grön).

Nu ska alltså ett nytt balkongräcke byggas, vilket blir Johans uppdrag, medan jag (målarmäster som man är ;)) ska måla fönster och dörrar vita. Kommer bli så fint!
Jag ska ju dessutom måla klart mina karmstolar och klä om sittdynorna och så har jag önskat mig ett staket och tre nya grindar också.
Hehe... Så vi har att göra. Får se om allt hinns med under semestern, annars har vi ju faktiskt resten av sommaren på oss också!

1 kommentar:

  1. Oj! Det hörs att du behöver ha lite semester så att du hinner jobba ordentligt hemma ;) Hehe. Men det är ju ett helt annat "jobb" och väldigt roligt. Det ska bli kul att se när ni fått upp nytt räcke och fått vita fönster och dörrar, kommer nog bli jättefint! Hoppas att ni får bra väder.

    Kram Veronica

    SvaraRadera