Flikar

fredag 16 april 2010

Racingpremiär.


Utställd på Elmia-mässan.

Johan och en kompis har ju bildat racingteam denna säsongen och ska köra varsin Volvo S40 i Volvo Original Cup Arena.
I helgen är det träningsdags så vi drar upp till Kinnekulle Ring för en helg på banan.



Ska bli riktigt spännande att se hur Johan hanterar sin racer-Volvo på banan, det blir ju första gången han racingkör den så vi får väl se om de klickar direkt eller om det krävs lite mer övning.
Lite erfarenhet har han ju från racingbanorna sen tidigare ialla fall, men då med hans Nissan.
Första tävlingen går sen av stapeln 1 maj.

Jag ska passa på att öva på lite nya fotokunskaper jag lärt mig från fotokursen jag går nu. Ska bli riktigt kul att se om jag äntligen kan få det resultatet på bilderna jag så länge velat ha när jag fotat racing. Nu har jag ialla fall lite mer koll på vilka inställningar på kameran jag ska fixa med för att det (förhoppningsvis) ska bli bra.

Hoppas ni får en härligt helg och när ni ändå surfar runt på nätet kan ni ju kika in på jzmotorsport.se, en hemsida jag knåpat ihop åt grabbarna (med lite hjälp från Johan).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar