Flikar

söndag 18 april 2010

Hemma istället.


Slöa kissar som tycker om när matte är hemma och pysslar om dom.

Det blev en helg hemma, ialla fall för min del.
Efter funderande fram och tillbaka kom jag fram till att det var bäst att jag stannade hemma och tog hand om kissarna. Emil skulle ju ha sin medicin och jag kände mig tveksam om mamma skulle lyckas få i honom den (han är ju inte så förtjust i "främlingar").
Så vi kom överens om att jag skulle stanna hemma. Jag får följa med till racingpremiären istället.

Så det blev en rätt lugn helg. Middag och film hos mamma & pappa igår, en cykeltur, städning och tvättning idag.

I veckan ska jag köpa lite grejer till mitt nya lilla projekt. Jag har nämligen köpt två karmstolar i en loppisbutik och dom ska jag fixa i ordning.
De är visserligen i rätt fint skick nu också, men jag har andra planer... :)


Såhär se de ut idag, bruna med en sits vars tyg sett bättre dagar...


Såhär är tanken att de ska bli. Målade i en bruten vit nyans med fårskinn på sitsen.
Jag har pillat i Photoshop lite och är ingen expert på det området så ni får ursäkta kvalitén, men ni ser ju vilken skillnad det kommer bli!

Så nu ska jag inhandla slippapper, färg, penslar och så förstås två fårskinn (öländska så klart ;)).
Sen är det bara att sätta igång!

3 kommentarer:

  1. Stolarna kommer att bli jätte fina,ja visst de är fina nu också men det är klart att det blir super med vitt och ölänskt fårskinn.

    Skönt med en lugn helg och Du har ju trevlig sällskap av "kisse katterna"

    Ha det gott!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Kan vara mysigt med en hemmahelg med kissarna också ibland :) Stolarna kommer nog bli supersnygga, gillar idén! Vart köper du fårskinn?
    Kram Veronica

    SvaraRadera
  3. Det kommer att bli snyggt när du är färdig med stolarna! Perfekt när man kan återanvända och fräscha till gamla saker!! Dessutom får man något som inte finns överallt.

    SvaraRadera