Flikar

söndag 21 mars 2010

Svisch - ännu en vecka har passerat.

Shit vad denna veckan gått fort! Tycker i och för sig att veckorna överlag går fort nu för tiden, men denna har verkligen svischat förbi!

Nu har jag varit på mitt nya jobb i lite mer än en månad och äntligen börjar det kännas som att all ny information börjar lägga sig och faktiskt fastna i huvudet på mig.
Ett tag kändes allt lite kaosartat och min hjärna gick på överhettning men nu har jag kommit in lite mer i allt det nya och börjar känna mig säkrare.
Jag har lärt mig massa nytt och det är jättekul!
Har lite mer än 1,5 månad kvar på min anställning nu, sen får vi se vad som händer. Vore kul om jag fick förlängt men i dagsläget vet varken jag eller min arbetsgivare hur det blir. Så vi får se.


I fredags åkte jag förbi Blomsterlandet efter jobbet och köpte en kruka med pärlhyacinter som nu pryder vårt matbord.


De är så himla söta och gör dessutom att det känns lite vårigt inomhus nu också.


Denna veckan har nästan all snö töat bort vilket istället skapa en massa småsjöar på ängar och åkrar.
Vår gräsmatta har blivit riktigt blöt och flera vattenpölar har bildats lite här och var. Runt vårt garage, speciellt på ena långsidan, stod det säkert 1 dm vatten i morse så vi åkte in till Johans jobb och hämtade en pump så vi kunde pumpa ut vattnet på åkern brevid istället.
Vi tog en sväng förbi Bauhaus också och köpte oss en färgspruta. Känns som att den lär spara oss en hel del tid då vi har en del måleriarbete framför oss även i år (nu närmast väggar, tak och golv i garaget).


Det börjar ju bli dags för oss att sätta igång med färdigställandet av garaget nu och Johan var förstås sugen på att prova färgsprutan, så efter kvällens middag gick han ut och satte igång.
Det tog kanske 30 sek att måla det vita på bilden ovan. Hur lång tid hade det tagit med roller och pensel? Känns redan som att vi gjort en bra investering! :)

2 kommentarer:

  1. Ja nu är våren verkligen på G, känns härligt! Vad fint det blev på ert matbord, söta pärlhyacinter.

    Men oooh, har Johan ingen ansiktsmask/andningsskydd eller nåt när han sprutmålar? Det kan starkt rekommenderas annars! (min sambo har jobbat i sprutmålarverkstad). Annars är det ju underbart att spara så mkt tid!! =)

    Ha en härlig vecka!
    Kram Veronica

    SvaraRadera
  2. Jodå, han hade ansiktsmask på sig (han är rätt duktig på att skydda sig när han bygger/målar osv faktiskt). Han hann inte ta på den innan jag tog bilden bara. ;)

    SvaraRadera