Flikar

måndag 22 mars 2010

Vårteckensutmaning, vecka 4.

I veckan har i princip all snö smält bort här nere på Öland, och det känns helt underbart!
Vi har visserligen fått små sjöar lite här och var istället, men det får man ju ta. De rinner undan så småningom. :)


I lördagens lokaltidning fanns ett uppslag med bara båtannonser. Ett säkert tecken på att alla båtälskare börjar känna att det sakta men säkert nalkas båtsäsong.
Jag är ingen båtfanatiker själv, men visst ser det mysigt ut när båtarna i sakta gemak glider fram i Kalmarsund.


I lördags hittade jag årets första fästing på Lill. Den hade inte sugit sig fast än som tur var, så jag kunde bara plocka bort den med fingrarna. Usch! Dags för ett besök till Apoteket för att köpa lite fästingmedel tror jag...


Knoppar kikar upp här och var i rabatterna medan snödropparna och vintergäcken varit snabba med att börja blomma.


Min hängsälg har fått små kissar som lyser alldeles vit-prickigt omkring sig. Dom är så söta tycker jag.

Klicka på loggan så kommer du till deltagarlistan på Humlebackens blogg.


3 kommentarer:

  1. Ni ser ut att ligga rätt långt före oss! Fästingar måste ju förresten vara världens mest onödiga varelser. Kanske bäst att kolla redan nu så jag har Frontline till Higgins.

    SvaraRadera
  2. Men oj sååå mycket vår Ni har.
    Vi fick ju 2 dm snö igår igen så än dröjer det.

    Fina bilder Du visar.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Fina bilder! Härligt med vårtecken! Kanske inte fästingar dock..

    Badrumsgolv och vägg är våtrumsmatta. Blev superglad när jag såg att mattan fanns i svart/vit-rutigt :) Nu letar jag efter en grå/vit-rutig till badrummet uppe men det verkar vara värre att hitta.

    kram Pernilla

    SvaraRadera