Flikar

måndag 15 mars 2010

Vårteckensutmaning, vecka 3.

De två senaste veckorna har bjudit på mer sol än vad vi sett under hela vintern och det har verkligen gett mig vårkänslor. Så pass mycket att jag övertalade Johan (nåja, han var inte speciellt svårövertalad ;)) att plocka fram grillen i lördags så vi kunde premiärgrilla för i år.


Vi hade bjudit över mina föräldrar och lillasyster med sambo på middag och det kändes lite extra lyxigt när vi kunde bjuda på grillad fläskfilé! Till det serverade vi klyftpotatis, tzatziki, bearnaisesås och sallad. Blev ljuvligt gott och var mycket uppskattat!


Igår åkte jag och mamma ner till (Öster-) sjön för att gå en promenad längs stranden. Den var fortfarande till större delen snötäckt, men jag konstaterade att vägarna blivit riktigt "rena" från snö nu. Det tycker jag är ett härligt vårtecken, det betyder att vi snart kan byta till sommardäck!


Allsvenskan hade premiär i lördags och igår såg jag och pappa AIK:s premiärmatch mot Mjällby.
Det kändes helt ok att se matchen på TV istället för live, fotbollssäsongen startar tidigt i år och det såg rätt kyligt ut när spelarna sprang omkring i shorts. De rör visserligen på sig hela tiden så det var kanske värre för supportrarna på läktarna som satt stilla...


Taadaa! Upptäckte häromdagen att jag har massa knoppar på g i min rabatt utanför köksfönstret. Tänk så lycklig man kan bli av några gröna spröt i backen! ;)
Jag gissar att det är snödroppar och krokus, om en vecka eller tre får vi se om jag har rätt.

Länkar till de övriga deltagarna hittar du som vanligt på Humlebackens blogg.

5 kommentarer:

  1. Vårigt är ordet!
    Våren är på väg...det måste den vara!
    Ha en underbar vecka.
    Kramen.

    SvaraRadera
  2. Oj redan vår i rabatten.....det är det inte här.

    Mysigt med grillat.

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Avundsjuk på dina rabatter som redan visar liv......vi har massor av snö på allting här ännu!
    Agneta

    SvaraRadera
  4. haha det där var verkligen en tidig grillpremiär! Det är vid sådana stunder som jag blir hemskt avundsjuk på dig och alla andra som har hus och trädgård. Härligt att det växer i din rabatt, det tar nog inte lång tid innan det blommar också, spännande. Jättefina vårfoton Lisa! Ser också fram emot fler fotoprojekt där dina vackra kissar är med ;)

    Kram Veronica

    SvaraRadera
  5. Här kan man inte ens se rabatterna än! I alla fall inte i parkerna som ju är enda stället jag kan kolla eftersom jag inte har några egna rabatter. Men snön ska väl smälta bort hos oss också snart.

    SvaraRadera