Flikar

söndag 14 mars 2010

Blixtbilder.

I helgen har jag passat på att prova min nya blixt lite mer och jag kan bara konstatera att den var väl värd pengarna!
Jag har haft problem med att jag fått var och varannan bild svart när jag fotar med den inbyggda blixten när det är dåligt med ljus och det har varit riktigt irriterande. Jag hade nästan bestämt mig för att köpa en ny kamera!
Men så kom denna blixten till min undsättning så nu har jag avfärdat de planerna.
X antal tusenlappar sparade där, man tackar. :)

Här kommer några bilder som jag tagit med blixten i dåligt belysta rum:


Min lilla sötnos Lill. Och ser ni; inga röda ögon här inte, som man så ofta får annars när man fotar med blixt. Jag vet inte vad denna blixt gör annorlunda men vad den än gör så funkar det. Fantastiskt!


Close-up på vår vackra brudorkidé som blommar för fullt nu.


Jag älskar ranunkler, tycker de är så himla fina! Denna fick jag av mamma & pappa i lördags. Otroligt vacker färg, den är mörkare i verkligheten, riktigt lila-svart.

Blixten blev bättre än vad jag vågat hoppas på, nu ska jag bara läsa igenom instruktionsmanualen (som är på engelska!) så jag vet lite mer om hur den fungerar också. ;)

2 kommentarer:

  1. Läsa manual?? Ska det verkligen vara nödvändigt? ;0)

    SvaraRadera
  2. Så fina bilder och vad roligt det är när man köpt nått bra.
    Sen att man sparat lite pengar såå är ju inte det illa heller.

    Kram!

    SvaraRadera