Flikar

fredag 15 januari 2010

Trevlig fredag!


I förra veckan anmälde jag mig till en fotokurs på Folkuniversitetet med start i februari. Eftersom jag är arbetslös måste även min a-kassa godkänna detta så jag skickade även iväg en s.k. ansökan om att få deltidsstudera.
Jag tycker det är lite fånigt eftersom kursen bara är 1,5 timme/vecka under tio veckor och dessutom på kvällstid. Men men, så är reglerna och då är det väl säkrast att följa dom.
Idag fick jag hursomhelst besked från a-kassan att de beviljar mina studier! Jag trodde inte att det skulle vara några problem men jag blev jätteglad ialla fall.


Jag spanade in småfåglarna som hittat till vår nya "fröautomat" idag, de verkar gilla den. Vi fick den av min ena svägerska med sambo i julklapp och den är från Eva Solo. Även fåglarna ska ju ha designer-grejer och jag har heller inget emot att smycka min trädgård med det. ;)

Jag startade för övrigt min fredag med att åka och träna ett box-pass på gymmet med min lillasyster. Det var grymt jobbigt men (som tur var kanske) även väldigt roligt. Så vi ska försöka klämma in ett box-pass i veckan nu framöver. Jag tror det kommer bli en bra kombination till min måndags-träning, som mest är konditionsträning.
Beach 2010 - here I come! ;)

4 kommentarer:

  1. enda bra A-kassen ikke krøllet til noe.. de har stivbente regler ja:)

    Du blir klar for strandlivet til sommeren ja:))
    Ha en flott helg, klem fra meg:)

    SvaraRadera
  2. Shit vad kul med fotokurs! Det kommer gå galant, tycker redan du är duktig!

    SvaraRadera
  3. Det hade ju varit ytterst märkligt om a-kassan sagt ifrån! Men man vet ju aldrig, och nu har du ju papper på att det är ok!

    SvaraRadera
  4. Härliga tider! Är det så att du är inne på Folkuniversitetet innan kl 16.00 måste du ju bara plinga på hos mig mitt emot!

    SvaraRadera