Flikar

söndag 5 april 2009

En helg i solen!

Vi har haft en superskön helg ute i trädgården! Johan har snickrat panel på garaget medan jag grävt i rabatterna. Jag har planterat penséerna, julrosorna och hängsälgen jag köpte tidigare i veckan, rensat ogräs och planterat om två pioner som tidigare stod gömda i varsin hörna av trädgården. Nu står de i en rabatt i söderläge med ny fräsch jord och jag håller tummarna för att de kommer trivas bättre där! :)

Kommande veckan ser jag faktiskt fram emot. Kanske för att själva arbetsveckan är så kort? :D Imorgon är jag nämligen ledig (utan något speciellt inplanerat, behöver bara en dag borta från jobbet) och sen är det ju påsk nästa helg vilket betyder långledigt fredag-måndag. Jag & Johan har dessutom tagit en halvdags ledighet på torsdag så helgen blir ytterliggare lite längre. Hur skönt blir inte det? Får vi dessutom lika fint väder som denna helg är det ju inte helt fel... *hoppas hoppas*

Uppdatering på Emil-fronten: Johan hittade honom i grannens lada tillsammans med två andra katter så han hade ingen lust att följa med oss. Vi gick hem, lite oroliga för vår lille kille, och hoppades han skulle komma hem självmant. Nån timme senare kom han hem igen och gissa om vi blev glada! Han belönades med godis och en massa gos och gissa om det var poppis? Han spann som en galning! ;)

Hoppas ni får en skön vecka!

1 kommentar:

  1. Hej Kusin vitamin! Jag är en utav dem som läser din blogg regelbundet, annars vet vi ju inte hur det går med allt från hus till katt,jobb sökandet och kärleken...
    Vi har precis haft lite kvalitetstid denna helg i form av en avstickare till Karlstad.Passade på att se Mickes favo Thåström som spelade där denna helg (firade Mickes födelsedag iförskott) då han fyller nu på torsdag. Mamma passade tjejerna. Du/ni får ha en trevlig dag och påskhelg. Soliga hälsningar Linda

    SvaraRadera