Flikar

onsdag 11 mars 2009

Tillbaka med alla ben i behåll.


Efter ett par dagar uppe i berg på mellan 2000-3000 m över havet kändes det nästan konstigt att se platta Öland när vi gick upp i morse. Men ändå, ack så skönt. :)
Vi har haft ett par riktigt härliga dagar; först med lite turistande i Salzburg och sen förstås skidåkning i Zell am See och Kitzsteinhorn!
Detta var ju första gången jag och Johan stod på ett par skidor och åkte utför men jag tycker vi klarade det bra. Vi hade svåger Jens som skidlärare och han var gjorde ett jättebra jobb! :)
Att Johan klarade skidåkningen galant är jag inte förvånad över, han är en såndär person som har lätt för att lära sig allt möjligt. Jag är ju lite mer försiktig av mig och tog därför också lite längre tid på mig att få till skidåkningen, men det gick som sagt bra till slut.

Vädret har varierat mellan regn (Salzburg), strålande solsken, halvmulet och nästintill snöstorm. När solen sken från en klarblå himmel var det verkligen fantastiskt att susa nedför berget på skidor, men när vinden piskade kall och hård snö i ansiktet var det mindre nice om man säger så...

Jag har alltid varit lite anti när det gäller skidsemester. Varför lägga pengar på att åka till snö och kyla när man kan lägga dom på en resa till sol och värme, liksom? Men, efter denna resa måste jag säga att jag ändrat min uppfattning lite grann ialla fall. Jag skulle fortfarande inte föredra en skidresa framför en solresa, men jag kan tänka mig att åka på en skidresa igen. Kanske svenska fjällen nästa gång?

2 kommentarer:

  1. Å, ni verkar ha haft det underbart!!! Jätte fin bild! Välkomna hem! kika in i min blogg, ska lägga ut bilder på mina nya fynd jag har gjort idag på inredningsbutiken där jag köpte advents siffrorna.

    SvaraRadera
  2. Skönt att ni är hemma utan benbrott =) Jag har en utmaning till dig. Välkommen in och hämta om du vill =)

    http://isabelsvarld.blogg.se/2009/march/utmanad.html

    Kram Pernilla

    SvaraRadera