Flikar

fredag 23 januari 2009

Fredagsnöje.




Det är inte bara hiskeligt kolsvart ute, det är dessutom väldigt blåsigt och riktigt råkallt. Vi håller oss inomhus, eldar i braskaminen och städar denna fredagskväll. Roligt fredagsnöje vi har va? Jag vet, men det ska göras och imorrn får Johan gäster (=ett gäng dataspelsnördiga killkompisar) så då får det bli ikväll helt enkelt. :)

Häromkvällen när Johan skulle tömma tunnan för kondensvatten som står under vår luftvärmepump så upptäckte han att det formats som en jätteskål av is i tunnan. Han ställde upp den på muren vid vår grind och satte en marschall i och det blev så himla fint! Värmen från marschallen och plusgrader dagen efter gjorde tyvärr så att vår fina islykta smälte bort redan dagen efter. Men jag förevigade den förstås med kameran, så trots att många inte fick chansen att se den live så får desto fler se vår vackra skapelse här på bloggen! :)

För min del har det blivit en del hemsidefixande idag med, men inte lika mycket som igår. Den är fortfarande inte klar så det blir väl ett par timmar på söndag också kan jag tro.
Tror att Emil har uppskattat att ha lite sällskap nu när jag varit hemma igår och idag. Jag har definitivt uppskattat hans sällskap ialla fall, han är så söt och charmig (trots att han fortfarande inte vill bli klappad) och en riktig liten buskille.
Jag har förresten inte fått svar på mitt allergiprov än, men efter att ha bott en månad med Emil så kan jag ju inte tro annat än att jag tål katter. T.o.m. min käre far har besökt oss utan allergibesvär och det är verkligen bra! :)

Önskar er en trevlig helg, nu ska jag fortsätta med städningen, har ett litet Kebnekaise i form av ett disk som väntar på mig...
Kram!!

1 kommentar:

  1. Nice! Jattefin ju!! Synd att den inte varade sa lange, men sa ar det med konst ibland! nyfiken pa att se websidan snart oxa!

    SvaraRadera