Flikar

tisdag 4 november 2008

Porträttfoto, någon?


Imorgon ska jag fota porträttbilder inför ett projekt som jag och två jobbarkompisar startat upp. Lite nervöst är det för jag har inte fotat så mycket porträtt innan (det är ju oftast inte så många som vill posera framför kameran, tyvärr) men nu har dessa människor inget val så jag och Pentax kan leka hejvilt! ;)

Projektet, för övrigt, som vi jobbar med vill jag inte avslöja för mycket om än men idéerna till det tog fart i och med varslet på jobbet och nu fixar vi med detta för vår framtida marknadsföring av oss själva kan man säga... Det är en kanonidé och vi hoppas verkligen på ett bra utfall i slutändan. Men nog sagt om det nu, jag får berätta mer vid ett annat tillfälle.

Åter till porträttfotografering. Sitter och letar igenom mina foton och kan konstatera att jag inte har så mycket urval gällande just porträtt... Älskade lillayster Anna är nog den jag har flest bilder av, men så är hon ju också ganska van vid mig och mina fotograferingstokigheter. Kommer ihåg att hon fick ställa upp som modell redan när jag som 11-åring hade fattat tycke för det här med kameran (Anna var då runt 6) och sen blev hon inkallad som modell igen en sisådär sju år senare när jag gick fotokurs i gymnasiet (då tyckte hon inte att det var inte lika kul längre). Sen jag tagit upp det här med fotograferingen igen nu på senare år (guu så gammal jag lät nu!) så har hon självklart fått vara med en del igen. Bilden ovan är en av mina favoriter på henne. Ansiktsuttrycket och den lilla blomman i munnen, ja det ser bara för skönt ut! Tack kära syster, what would I do without you?! ;)

1 kommentar:

  1. Spännande det låter med ert projekt!!! Jag tycker också det är väldigt kul att fotografera. Har med mig kameran överallt numera. Är dock bara en amatör så det blir många bilder för att få till en bra =)

    Vad fint ni har gjort huset!! Helt otroligt vilken skillnad! Var där några gånger när Jenny och Daniel bodde där. Syns verkligen att ni har öga för inredning. Där finns mycket inspiration att hämta!

    Är det ok om jag lägger in din blogg som länk hos mig?

    SvaraRadera