Flikar

tisdag 26 augusti 2008

Gräsänka.


Johan är på säljkonferens/utbildning i Tranås så jag är hemma själv i dagarna två. Det är inte ofta Johan är borta såhär men när det händer så planerar jag alltid att jag ska göra en massa! Inför dessa två dagar har jag t.ex. planerat att städa här hemma, måla en massa panel till garaget, laga någon god mat som jag kanske inte äter så ofta för att Johan inte tycker om det, titta på vilket program jag vill på TV, träna lite, kanske måla naglarna... Fullt upp med andra ord! Det roliga är att jag gör oftast inte hälften av alla dessa saker som jag tänkt mig. Det känns som att jag sätter ribban i trädtopparna men hoppar inte högre än över nedersta grenen. Som idag t.ex., blev det någon god middag? Knappast, det blev nudlar och smörgås. Visserligen ingen middag Johan är sådär överförtjust i, men inte är det någon favvo hos mig heller! Nu ska jag försöka bocka av några saker ur min planering ialla fall. Dags att spola av gräsklipparen och sen blir det Lisa-tid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar