Flikar

torsdag 28 augusti 2008

Bekännelser, del 1.

Hej, jag heter Lisa och jag är en shopaholic. Tror jag ialla fall.
Jag känner mig smått besatt av shopping från och till, det är kläder och heminredning och kameragrejor och alla möjliga tekniska prylar till hemmet. Vill ha, vill ha, vill ha! Det kan vara lite jobbigt ibland.
Just nu, t.ex., är det nytt porslin som jag har mest inköpsångest över. Porslin kostar ju en del, så min vettiga hjärnhalva säger åt mig att vänta med inköpet medan min shopaholic-hjärnhalva säger åt mig att handla (så klart). När jag rådfrågar min käre make så säger han att jag ska köpa porslinet och att det inte är så farligt dyrt. Vilket är tvärt emot vad jag förväntat mig att han ska svara. Jag blir ju alldeles förvirrad!
Medan min vettiga hjärnhalva fortfarande har övertaget, och håller mitt shoppande under kontroll, funderar jag över vad jag hade gjort om jag hade en massa miljoner på kontot. Hade jag handlat allt jag vill ha då? Förmodligen. Det får mig att tänka att det kanske inte är så illa att inte har råd med allt ändå...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar