Flikar

tisdag 3 juni 2008

Röda som kräftor..

..var vi i söndags kväll efter två hela dagar ute i trädgården. Vi var lite slarviga med solskyddet men idag har jag bunkrat solskyddskräm så förhoppningsvis var det första och sista gången i sommar vi är röda. :)

Johan har nu kommit igång med "den tråkiga delen", som han själv säger, av garagebygget. Det är grunden det. Tydligen kan man inte bara hälla ut en massa betong rätt ut på marken och förvänta sig att det blir en bra grund till ett garage. Den kommer heller inte i fina delar som man sedan pusslar ihop. Nähä ni. Det är urgrävning och påfyllning, tillplattning och utmätning... För att fatta mig kort: en himlans massa jobb, innan man kommer så långt att betongbilen kan komma och hälla på själv betongen som i slutändan bildar en grund. Förhoppningsvis kommer vi så långt i nästa vecka. Sen kan vi (eller mest Johan) börja med det som är lite roligare; snickrandet!

Jag själv har ägnat mig mer åt städning, kan man väl säga, i trädgården. Klippt gräset (men nu är det snart så torrt så det inte behövs klippas mer), fixat med utemöblerna, rensat rabatter och planterat fräscha sommarblommor i krukor. Jag och mamma åkte till Thurgårdens Handelsträdgård i söndags. Det har blivit en trevlig tradition vi har, och här ovan ser ni vad jag fick med mig hem. Så mycket trevligare det ser ut med lite blommor på altanen! Fick lite mersmak av planteringen så jag funderar på att åka och inhandla lite mer blommor. Det fanns ju så mycket fint att välja på! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar