Flikar

tisdag 16 december 2014

DIY - Bildmagneter.



På den tiden då Alex åt burkmat funderade jag en hel del på om man inte kunde göra nått åt alla burkar och lock som blev över. Pinterest är, som jag skrivit tidigare, ett fantastiskt ställe att hitta inspiration på och där hittade jag tipsen på bildmagneterna.
Så jag diskade ur och sparade några lock som nu (låångt senare) pryder vårt kylskåp.
Jag målade två omgångar på både in- och utsida av locket med grå hobbylack, klippte ut och limmade fast foton och sen var det bara att sätta dit magneten. Tänkte först limma fast magneterna men eftersom jag köpt suuuperstarka magneter behövdes det inte.
Kul att pyssla lite tycker jag och de kom direkt till användning; Alex fina teckningar sitter som berget. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar