Flikar

söndag 29 juni 2014

Veckan innan semestern.




Söndag kväll. Vi sitter i soffan och jag pustar ut efter en intensiv vecka. Ni vet, plötsligt händer allt samtidigt. Jag har dessutom jobbat heltid istället för 75%, bara det tar ju lite extra av krafterna.
I tisdags kväll var jag & Johan med hans jobbarkompisar på Krusenstiernska teatern och såg "Charmörer på vift" (med bl.a. Robert Gustafsson, Allan Svensson, Ing-Marie Carlsson och Per Eggers). Det är så himla mysigt i Krusenstiernska trädgården och friluftsteater ger en speciell stämning. Jag tror vi sett varje föreställning sen de började med teatern för ca sju år sen och den var bra även i år (men jag skrattade mer förra året).
I onsdags var jag på möte angående vår förskola och dess framtid. Förskolans lokaler är dåliga och vi har en skola i byn som står tom. Förhoppningarna är att skolan ska fyllas med barn igen och förskolan få nya fina lokaler. Problemet är att vi bor i en kommun där de styrande verkar bry sig mer om hur stadens torg ser ut än att det läcker in snö och regnvatten i en förskola på landsbygden... :(
Veckan avslutades med festligheter. I fredags kväll träffade jag två fina vänner på restaurang, vi åt och drack gott och pratade om allt mellan himmel och jord tills timmen plötsligt var sen. Och igår var jag & Johan på en mycket trevlig 30-års fest.
Men nu har jag i alla fall fyra veckors semester så jag ska nog hinna vila upp mig ganska snart, tror jag. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar