Flikar

onsdag 26 februari 2014

Lite grön fägring!




Jag är rätt kass på att ta hand om växter och blommor så vi har oftast inget sånt hemma (snittblommor däremot, ja tack!) men ibland kryper ändå ett behov av grönt på mig och jag köper hem nått.
Kraven på det gröna är dock att de måste palla att torka ut mellan vattningarna för det kommer de garanterat att få göra hemma hos oss.
I helgen var jag en sväng till Blomsterlandet för att stilla mitt behov och nu pryder dessa växter vårt vardagsrum och kök.
Garderobsblommor brukar ju vara härdiga och dessa var lite annorlunda; små, söta och tätväxande. Inte långa och spretiga som de vi haft tidigare. Lagom storlek också för att inte ta över hela fönstret.
I köket blev det en tjockbladsväxt vars namn jag inte kommer ihåg. Söt är den dock!
Köpte inga nya krukor för jag har sjukt många krukor hemma så jag tänkte att några måste väl passa ändå. Det var väl sisådär med det, märkte jag när jag kom hem. :/
Tänkte egentligen ha några högre krukor till tjockbladsväxten men det hade jag förstås inga. Så dessa små krukor får duga tillsvidare för de var åtminstone rätt i storleken.
Garderobsblommorna fick varsin konservburk eftersom jag inte hittade två likadana krukor som passade. Jag gillar konservburkar (tycker om plåten, ränderna och färgen) och det känns ju bra att återvinna lite för en gångs skull också och inte bara köpa nytt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar