Flikar

fredag 15 november 2013

Fotbollsfredag!



Ikväll gör vi som så många andra; sitter bänkade i soffan och ser Portugal-Sverige.
Det är en spännande match så jag har svårt att släppa TV:n med blicken.
I helgen ska jag försöka köpa mig en ny mobiltelefon. Försöka, ja. Jag har nämligen väldigt svårt att bestämma mig för vilken jag ska köpa (i-lands problem, I know). Men nu börjar det bli kris för min telefon visar oroväckande tecken på att vilja leva sitt egna liv (eller lägga sig ner och dö); den startar om sig lite då & då, ibland funkar det inte att svara och ibland vill den inte ringa.
Lite jobbigt blir det om den lägger av eftersom jag är smått mobilberoende. ;)

Och påtal om jobbigt. Jag tränade ju i torsdags.
Löpningen gick förvånansvärt bra och jag lyckades t.o.m. avsluta med att spurta. Det var kanonskönt!
Sen körde vi 30 min tabata vilket bestod av olika övningar (t.ex. plankan och hopp med höga knän) som man körde 20 sek á 8 gånger med 10 sek vila mellan varje repetition.
Det. Var. Grymt. Jobbigt.
Hela dagen idag har jag känt hur träningsvärken kommit krypandes. I hela kroppen.
Imorrn lär jag vara mör. Men samtidigt. Det är ju riktigt skönt att känna att träningen har tagit!

Nähä. Nu är matchen slut och för er som inte såg den slutade den 1-0. Surt.
Nu ska jag hoppa i säng. Trevlig helg på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar