Flikar

onsdag 1 maj 2013

Nu för tiden.




Eftersom det tyvärr blir lite färre inlägg på bloggen nu för tiden än jag önskar så tänkte jag köra en snabbsammanfattning om vad som händer & fötter här hemma nu för tiden. För händer grejer gör det tydligen, eftersom tiden går så hiskeligt fort!

Alex rum är färdigtapetserat och när Johan var klar med det tog jag över inredningsbiten; drog till IKEA på shoppingrunda, sydde en gardin och piffade lite.
Lite smågrejer är det dock kvar; två garderobsdörrar ska målas, jag ska göra en lampa (spännande!), tavlor ska upp på väggarna m.m. Sist men inte minst blir det inflyttning av Alex säng...

Allt eftersom vädret blivit varmare har vi börjat spendera mer & mer tid ute. Vi tittar på kottar, grenar, blommor och gräs. Så mycket det finns att upptäcka för nån som aldrig sett världen såhär förut!
Vi umgås med andra mammor och deras barn och det är ju också en ny värld att upptäcka!
"Vad händer om jag pillar lite på dig? Oj då du börjar låta, nä men usch nu tycker jag du är läskig så högt som du låter, det är bäst jag ropar på min mamma så hon kommer och räddar mig från dig! Uuuuuäääääää!!!"
Hehe, ja man undrar ju hur tankegångarna går hos barnen ibland.

För egen del har jag fortsatt med löpträningen, and I love it! Tyvärr fick jag ont i knäna under rundan i måndags och har det lite fortfarande. Överansträngda knän eller dåliga skor? Jag vet inte, skorna är ju nya så jag hoppas förstås att det inte ska vara fel på dom. Men vill ju samtidigt att min kropp ska palla att springa lite. Håller tummarna för att det gör över pronto!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar