Flikar

söndag 5 maj 2013

Att älska där man bor.





På dagens prommis när jag gick och njöt av naturen runt omkring mig kom jag att fundera över hur en prommis med barnvagn skulle sett ut för mig om jag aldrig flyttat ner till Öland, utan bott kvar i Stockholms-förorten.
Skulle det mest varit promenader i villakvarter? Hade jag fått packa in barn och vagn i bilen om jag ville komma ut i naturen och gå en runda?
När dessa tankar for runt i mitt huvud så njöt jag än mer av lugnet och naturen runtom mig. En traktor hördes avlägset en kort stund, i övrigt bara fågelkvitter.
Jag gillar storstan och går gärna prommisar i villakvarter med för den delen, ombyte förnöjer som man säger, men jag älskar verkligen att bo som vi gör! Jag är väl en lantlolla helt enkelt.
Sicken tur att mina föräldrar valde att lämna storstan för bonnavischan då. ;)
En annan tanke som så klart poppar upp när jag funderar på hur mitt liv i Stockholms-förorten sett ut om jag aldrig flyttat är ju om jag skulle träffat Johan ändå? Ja vem vet, kanske, kanske inte. Men det är ju en helt annan historia.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar