Flikar

söndag 7 april 2013

Tapet till Alex rum.

Tapet från Midbec, Happy Kids

Tapet från Boråstapeter, Lilleby

Tapet från Boråstapeter, Lilleby

Tapet från Boråstapeter, New Classic

Efter att ha "bearbetat" Johan lite i veckan har jag lyckats få med honom på att vi ska göra i ordning Alex rum nu innan det blir varmt ute (då blir det ju dags att fixa med grejer utomhus istället) så igår tog jag hem tapetprover!
Jag hade ju egentligen redan innan en ganska klar bild över hur jag tänkt mig Alex rum men jag ville samtidigt vara öppen för förslag, man behöver ju inte snöa in sig på första bästa tanke liksom.
Efter ett besök i färghandeln kunde jag konstatera att det finns måånga fina tapeter till barnrum så idéerna snurrade lite all over the place. Men efter att ha bläddrat igenom tapetproverna både en och fyra gånger så föll vårt slutval till sist på min första idé i alla fall (ibland är alltså första tanken även den bästa).
Bilderna visar mina favvistapeter av de vi kollade på och slutvalet blir alltså den längst ner med stora stjärnor, fast svarta istället för blå (det svarta tapetprovet var så litet så det visade ingen bra bild av tapeten).
Svarta stjärnor på "smutsvit" bakgrund, låter jätteroligt va (not!) i jämförelse med de andra superfina tapeterna? ;)
Men min tanke är färgneutrala tapeter och sen en massa glada färger på matta, gardin, överkast, kuddar, hyllor o.s.v. Sånt som är lite lättare (och billigare) att byta ut om man tröttnar. Hellre ett lite tufft barnrum än ett gulligt bebisrum, det känns mer hållbart i längden.
Så förhoppningsvis blir det tapetsering (och sen massa rolig shopping, hehehe) här framöver.
Det ska bli såå kul att se slutresultatet! Och spännande att se om Alex är redo att lämna mammas & pappas sovrum och sova själv i sitt egna rum...

1 kommentar:

  1. Stjärnor är alltid rätt! Förstår hur du tänker, det är ju inte bara tapeten som inreder ett rum. Ska bli roligt att se resultatet sen! Vi är lite sega, dotterns rum ska också renoveras, vi har slitit ut det gamla plastgolvet men sen har det inte hänt mer...

    SvaraRadera