Flikar

måndag 19 december 2011

Snart jul?

Det är glest mellan inläggen nu för tiden, tyvärr. Men jag saknar inspiration, fotar inte ens mycket nu och så har jag en del annat att fokusera på i livet. Men så är det ibland.
Tror det till viss del beror på årstiden och det skittråkiga vintervädret vi har nu.
Det är mörk och grått jämt, visst jag kan fota med blixt men föredrar naturligt ljus. Och ljus är det väldigt dåligt med just nu... :(

Amaryllisen blommar.

Känner ni som jag, att det är svårt att hitta den där riktiga julkänslan nu med?
Det är liksom julafton nu på lördag men det känns som det likväl skulle kunna vara en vanlig höstvecka i oktober!?
Jaja, bara bita ihop och inse att det faktiskt är jul nu! :) Fem dagars ledighet har vi att se fram emot. Ska bli superskönt! Jag hoppas kunna få suga åt mig lite dagsljus (kanske t.o.m. solljus?!) under de dagarna, få sova ut och umgås med nära & kära. Det gillar vi!

Fin julgrupp på matbordet.

Johan fyllde ju 30 för en vecka sen också. Eftersom vi redan haft gemensam 30-års fest i somras så blev det en lugn helg. Vi sov på hotell i Kalmar, gick på bio och tog det lugnt.
Dagen efter bjöd vi hem min och Johans familj på smörgåstårta och tårta som vi beställt från ICA Maxi och Konditori Fiesta i Kalmar. Så skönt att bara hämta, köra hem och duka upp.
Från mig fick Johan ett presentkort på ett riktigt snickarbälte. Hans nuvarande är trasigt och jag tycker han ska ha det bästa, eftersom han blivit sån duktig hemmasnickare sen vi köpte hus. ;)

Lussebullsbak.

Julafton ska vi fira med Johans familj och vi ska vara hemma hos oss. Vi kör knytis så alla tar med lite olika grejer. På vår "fixa-lista" står bl.a. köttbullar så det lagade jag ett helt lass igår. Provsmakade förstås några och de fick väl godkänt av både mig & Johan. Gjorde lussebullar i helgen också, de blev väl sådär. Känns som det blev lite för mycket mjöl = varning för torra bullar. Tur att jag inte behöver bjuda på dom på jul. :/
På juldagen kommer vi fira engelsk jul med min engelska svåger och en del av hans familj som kommer hit till Sverige för att fira jul med oss. Ska bli spännande att se vad de tycker om vårt svenska julbord och vad de har att bjuda på till det engelska julbordet.

Önskar er en skön vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar