Flikar

torsdag 1 september 2011

Höst.




Det har varit småkyligt hela veckan men det har liksom inte känts ok att sätta på värmen inne för det har ju faktiskt varit augusti och det är en sommarmånad och då har man helt enkelt inte värmen på inne.
Men nu är det 1 september och september är en höstmånad vilket betyder att det är heeeelt ok att sätta på värmen. Så idag drog Johan på luftvärmepumpen. Haha!
Kan i och för sig bero på att han är förkyld och lite extra frusen av sig, jag hade nog överlevt ett tag till utan värmepumpen. Men, det är skönt nu när den är på så jag klagar inte. ;)
Att det varit lite kyligt inomhus kan ju bl.a. bero på att vi inte har några tätningslister i fönstrena i vardagsrummet och sovrummet (= 4 stycken) eftersom jag drog bort de gamla (svarta) när jag målade fönstrena vita i somras. Men i helgen tänkte jag sätta nya (vita) tätningslister så då ska det väl inte dra från fönstrena något mer ialla fall.
Hoppas också på att vi kan hämta hem panel imorgon så jag har lite att måla i helgen. Känns dumt att sitta "sysslolös" när vi har så mycket att göra men jag vill inte upp på taket och ränna och det är väl alternativet.

Idag jobbade våra duktiga snickare sin sista dag hos oss. Det fanns inte mycket kvar för dom att göra så Johan "entledigade" dom.
Att det inte finns så mycket att göra är ju förstås en sanning med viss modifikation, det finns massor att göra men resten är väl i princip sånt som vi lika gärna kan fixa med själva.

Imorgon är det redan fredag, ska bli skönt med helg igen även om det innebär en massa jobb här hemma.
So long!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar