Flikar

söndag 7 augusti 2011

Strippat vare här!

Fredag.

Lördag.

Söndag.

Här händer det grejer, som ni ser! :)
I fredags byggde vi upp ställningen framför huset och sen plockade Johan bort takpannorna och väggpanelen runt kupan.
I lördags hjälpte jag till med att plocka bort resterande takpannor och sen började Johan riva taket ända in till takstolarna. Jag tackade för mig där, min höjdrädsla stoppade mig nämligen från att ställa mig på taket och slita i läkten med en kofot... :/
Idag rev Johan resten av taket (mellan regnskurarna) och sen städade vi undan lite på tomten (mycket skräp blir det).
Tanken är väl att vi (eller mest Johan då) ska riva så mycket som möjligt själva så snickarna kan fokusera på byggandet istället.
Imorgon kommer de nämligen, min pappa Tom och Hans från Sven Larsson Snickeri & Bygg och börjar jobba på vårt hus! Jiihoo! :)

Själv ska jag  upp tidigt imorgon bitti för nu är det slut med semester och jobbet väntar. Vilket betyder att jag faktiskt borde lägga mig och sova nu!
Go natt!

1 kommentar: