Flikar

torsdag 7 januari 2010

2009.

Mitt 2009, kort sammanfattat i text och bilder.

Årets sötnosar: Är förstås våra älskade katter Emil och Lill som gjorde sig hemmastadda hos oss under året.

Emil och Lill, söta både när de sover och när de är vakna.

Årets "skit också": Att bli uppsagd är inte det minsta kul.

Årets flyt: Att gå hemma med lön i 4,5 månad är däremot riktigt kul. Speciellt när man får gå hemma maj-september.

Årets upplevelse: Var skidresan till Österrike. Första gången vi stod på ett par skidor blev både en läskig och jobbig upplevelse, men faktiskt rätt kul också.

Fantastisk utsikt från toppen på ett berg i Österrike.

Årets nya tradition: Vi firade vår första bröllopsdag. Det är ju värt att gifta sig bara för att få en sån ny mysig tradition! ;)

Årets projekt: Jag och arbetskompisen Lena startade en hemsida där vi och våra kollegor annonserade om våra kunskaper gentemot arbetsgivare, i hopp om att få nya jobb. Vi fick bra respons på hemsidan och arbetet vi lade ned på den och annonseringen men tyvärr var det inget som ledde till något nytt jobb. Finanskrisen kom vid ett illa valt tillfälle. :/

Årets segrare: Älskade AIK tog hem dubbeln; allsvenskan och svenska cupen. Lyckan var total. :)

Årets målare: Den titeln tar jag hem, helt klart. Jag målade i princip hela vårt garage och hus under året som gick. Jag var ruskigt trött på penslar och färg där ett tag men ack så fint resultatet blev!

Vårt hus fick sig en uppfräschning med lite ny färg.

Årets fixare: Blir min älskade make, så klart! Han är händig som sjutton, duktig och snabblärd. Jag slutar aldrig förvånas över hans kunskaper inom det mesta.

Årets inredningsklipp: Blir byrån och vitrinskåpet jag hittade på Mio för halva priset. Tillhör samma serie som vårt matbord så det var perfekt.

Årets aha: Kalla mig sen men 2009 var året jag upptäckte att man kan fynda snygg inredning till bra priser på antikaffärer, loppisar och secondhand.

Gammal barometer, fyndad på antikaffär för 20kr!

Årets pensionärs-varning: Jag går hemma hela dagarna men är ändå förvånansvärt upptagen. Nu förstår jag hur det kommer sig att pensionärer alltid har späckat schema. ;)

Årets äntligen: Jag fick äntligen, efter flera års tjat, åka till Gotland! Johan, som gjorde lumpen där, har inte varit sugen på att åka dit men i somras blev det några härliga dagar på ön. Jag har inget emot en repris 2010.

Gotland gav mig mersmak.

Årets husköp: Lillasyster med sambo blev husägare och dessutom på lagom cykelavstånd från oss. Kul! :)

Årets rum: Vi blev äntligen klara med vardagsrummet och vi blev jättenöjda.

En del av vårt fina vardagsrum.

Årets besvikelser: Alla jobb jag sökt men inte fått. :( Bättre lycka 2010 hoppas jag verkligen!

Årets inköp: I december köpte vi oss en Saab 9-5 kombi. Helskön att åka i och att köra. Vi är mycket nöjda med den, nu måste vi bara se till att bli av med vår gamla Saab 9000...

Årets bilder: Cirka 4300 bilder har jag sparat på datorn under året. Oj då, det var en hel del det...

Jag gillar min kamera. Uppenbarligen.

Nu lämnar vi 2009 bakom oss och ser fram emot ett härligt 2010! :)

2 kommentarer:

  1. Herlig lesing:)
    2 likheter med meg, vi kjører Saab 9,5 men vector estate, har jo hund:) Kanonbil.
    Jeg mistet også jobben, slettes ikke gøy med den finanskrisen. MEN 2010 ligger foran oss:)

    SvaraRadera
  2. Oj, har du orkat göra en sammanställning?
    En sak jag verkligen håller med om är att finanskrisen kom väldigt dåligt tajmad! Hade det inte varit för den hade jag fått ett fast jobb istället för att få sluta när min visstidsanställning tog slut. Men, med ett nytt år framför sig kan ju vad som helst hända! Jag håller tummarna för att både du och jag får jobb!! (Men visst blir man upptagen av att gå hemma hela dagarna! Jättemärkligt.)

    SvaraRadera