Flikar

måndag 14 december 2009

Snö!!!

Idag har vi fått snö! Inte så jättemycket, men ett tunt vitt täcke ligger ialla fall över marken och husen nu.
Enligt väderprognoserna ska det vara några minusgrader de kommande dagarna och dessutom ska det komma lite mer snö. Så får en gångs skull kanske vi får en vit jul i år!
Det vore ju fantastiskt, men jag vågar inte tro på det förrän jag ser det...

Här kommer några bilder hemifrån mig tagna idag strax innan solen gick ned.


Våra barrväxter, som jag brukar kalla för enar fast jag vet att det inte är några enar. Det är en cypress och nått annat. ;) Cypressen har en ljusslinga på sig och den lyser upp så mysigt nu när det nästan är mörkt dygnet runt...


Vår björkskog.


Stenmuren på baksidan. Nu vackert klädd i vitt. Me like! :)

5 kommentarer:

  1. Vackert!! =) /Ann-Sofie

    SvaraRadera
  2. Me too:) Like... Nydelig!! La oss håpe på en hvit jul...men det kan se dårlig ut her ved havet:) Nyt det...
    Ha en flott kveld...jeg spiller jule`cd og koser meg:)
    Klem:)

    SvaraRadera
  3. Nej men grattis, jag trodde det faktiskt aldrig var snö på Öland, så dum är jag.. Vackert är det, och hoppas nu den blir liggande över julen :)

    SvaraRadera
  4. Nu börjar det ju jula till sig lite! Här har det snöat hela natten och det snöar än, så vi har riktigt mycket snö faktiskt! Härligt!! Det blir ju ljusare och allmänt trevligare när det är ett snötäcke.

    SvaraRadera
  5. Jättefina bilder! å nu har det ju kommit ännu mer snö! :D eller här i Kalmar iaf, men ni fick också mer igår/inatt va? Det är över 2 dm här nu, har snöat hela kvällen igår, hela natten och snöar lite ännu :) Det är så vackert ute att hjärtat nästan spricker!

    Jag hade "Årets Moment" igår, eller inatt... Jag och sambon fick för oss att klä på oss varmt och sticka ut i grönområdet här där vi bor och ha snöbollskrig igår, vid midnatt!! Vi fnattade runt länge, hade tokroligt och avslutade med att klättra upp i utsiktstornet och bara se ut över det vita landskapet, alla gula gatulampors sken och hus som lyste, och njuta av en total tystnad. Det var bara vi vakna :) Magiskt!

    Kram Veronica

    SvaraRadera