Flikar

tisdag 14 april 2009

Snickerboa nästa...??

Igår hade vi storstädning här hemma och medan vi vädrade smet Emil ut genom ett fönster.
Jaja, tänkte vi, han kommer in till kvällen igen. Men så kom kvällen och ingen Emil i sikte. Vi höll oss vakna extra länge för att kunna släppa in honom om han kom men strax efter kl. 24 gav vi upp och gick och la oss.
Johan var upp ett par gånger under natten för att kolla om Emil stod utanför och ville bli insläppt men icke. Vi sov rätt dåligt båda två hela natten...

Innan vi åkte till jobbet imorse gav vi oss av på varsin runda för att leta efter honom men hittade honom inte då heller. Jag har tänkt på honom hela dagen idag, oroat mig och tyckt synd om Lill också för hon tycker ju inte heller det är så roligt att Emil är borta. Men samtidigt funderar man på om man inte oroar sig en del i onödan. Jag tror nästan det...

Idag efter jobbet var jag ialla fall ute i runt 3,5 timme för att försöka få Emil att komma in igen. Han har ju haft sitt roliga, nu vill vi ha in honom igen, vi saknar honom ju!! Jag hittade honom direkt i grannens lada men han var inte speciellt sugen på att gå in med mig tyvärr.

Jeje... Bättre lycka imorgon kanske. Vi saknar honom så mycket bara...

3 kommentarer:

  1. När vi inte kunde få in våra katter brukade vi skaka på burken med deras torrforder och då tog det inte många sek innan dom kom springande...

    SvaraRadera
  2. Hur går det har han kommit hem? Jag har skrivit till dig på msn! =)/Ann-Sofie

    SvaraRadera
  3. Gyttorps röda funkar kalasbra om man ska ha katten med sig in igen. Kanske finns det några kvar där i Görans gamla hus.. hehe /Jocke

    SvaraRadera