Flikar

söndag 22 mars 2009

Toodilooo!

Efter en skön helg är det redan dags för mig att ta tag i jobbet. Ikväll tar jag nämligen tåget ner till Malmö för att utbilda mina skånska kollegor i de arbetsuppgifter vi har kvar att lämna över. Kommer hem igen på tisdag kväll. Det är lite delade känslor i att åka ner, kul att träffa kollegorna i Malmö men samtidigt är det ju ytterliggare ett steg mot nedläggningen av vår avdelning och det är ju mindre roligt. Men men, det ska göras så då får man försöka se det positiva istället. Blir kanske lite shopping imorrn eftermiddag t.e.x! :)

I helgen har Johan jobbat lite med garaget och satt upp hängrännor bl.a. Jag har fotat tranor som pausade på en åker där vi bor inför strapatsen upp till Hornborgarsjön. Lite häftigt att se så många stora fåglar samtidigt.
Igår kväll firade vi vår kompis Claes som fyllt år. Det blev utgång till Sandra (ett uteställe i Kalmar) där vi såg lite av Larz Kristerz uppträdande. Jag gillar inte dansbandsmusik men de var rätt roliga faktiskt för de skojade mellan låtarna och spelade några covers på andra kända låtar, bl.a. lite rock.
Idag är jag lite trött och illamående så jag hoppas tågresan inte gör mitt illamående värre...

Hoppas ni får en trevlig start på veckan, jag återkommer på onsdag eller torsdag!
Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar