Flikar

tisdag 31 mars 2009

Nytt till trädgården.



Idag har jag och min jobbarkompis Lena varit på Blomsterlandet och köpt lite vårnytt till våra trädgårdar. Jag köpte penséer i form av violer, två mörkt vinröda julrosor och en hängsälg. Den senare blev dagens klipp, ett 120cm högt träd för bara 99kr!! Billigt!

Meteorologerna lovar soligt och varmt vårväder de närmaste dagarna och med mina nya växter är jag riktigt sugen på att vara ute i trädgården och fixa. :)
Förutom att plantera träd och blommor behöver jag även rensa rabatterna, beskära äppelträdet och sist, men definitivt inte minst, räfsa och gödsla gräsmattan i hopp om att få bort åtminstone lite av all mossa som kommit det senaste året...
Jag ser blåsorna i mina händer efter krattan redan, men vad gör man inte för sin gräsmatta?! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar