Flikar

söndag 22 februari 2009

Rela-la-laxa.


Helgen har varit lugn och skön! Precis vad vi behövde tror jag efter att vi båda varit lite småkrassliga (förkylda) i veckan. Men vi mår bättre båda två nu.
Förutom det gamla vanliga helgarbetet (städa, tvätta och handla mat) så hade vi besök av Andreas, Marie och Ellen i lördags. Vi åt ett gammalt välbeprövat recept, flygande Jakob, och såg melodifestivalen.
Jag tycker man börjat fatta de konstiga röstningsreglerna nu, med undantag av "den internationella juryns val". Jag fattar inte vad den går ut på och har inte hittat nån som kan förklara det heller. Om någon som läser detta vet är du välkommen att förklara med en kommentar. Det visar sig väl till finalen annars, antar jag.

Idag har vi verkligen slappat. Vi började morgonen med att vakna runt 10 och låg då kvar i sängen en stund och gosade med Emil, som hoppat upp och lagt sig vid Johans knän. Han har kommit på att det ju faktiskt är rätt mysigt att bli gosad med så han har faktiskt börja spinna nu när vi klappar honom! Man blir så glad när man hör honom. :)
Efter frukost satte jag mig med datorn i soffan och pluggade igenom del två (av tre) på min bokföringskurs. Denna del handlade bl.a. om debit, kredit, rörelsekostnader och momsredovisning (det bara snurrar i huvudet på mig).
Fick godkänt på slutprovet, dock inte lika bra resultat som på slutprovet för del ett, men med tanke på att jag tyckte denna var mycket svårare så får jag vara nöjd ändå.
Började med del tre sen men tröttnade så jag lade ner pluggandet och såg på film med Johan istället. Mycket trevligare!

I veckan blir det lite träning igen, vi ska köpa braiga handskar till skidresan (bara 1,5 vecka kvar nu!!) och så åker jag ner till Malmö en sväng för att utbilda mina skånska kollegor som ska ta över våra arbetsuppgifter.
Även denna vecka kommer säkert försvinna snabbt som sjutton, så då är det väl snart helg igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar