Flikar

onsdag 11 februari 2009

Nu var det vinter igen.


Idag kom det ungefär 1 dm snö här hemma så när jag kom hem från jobbet slängde jag på mig mina nya skidkläder (de måste få känna på snön ju!!), tog snöskyffeln i handen och satte igång med att skotta fram bl.a. vår infart.
Till en början tyckte jag det var skönt med den friska luften och lite kul att skotta fram små gångar i snön. Men sen talade min kropp om för mig att musklerna i framförallt ryggen var trötta efter gårdagens träningspass och då blev det genast väldigt jobbigt att skotta. Det var ju ingen fin pudersnö heller, utan rätt tung blötsnö...
Men med mantrat "gratis träning Lisa, gratis träning" fortsatte jag tills jag skottat tillräcklig plats för våra två bilar på infarten + lite gångar runt om på tomten.
Sen var det skönt att få komma in och vila lite igen. :)

2 kommentarer:

  1. Ha ha du skriver alltid så himla kul och bra! Underbar blogg du har! =) /Ann-Sofie

    SvaraRadera
  2. Nämen vilka snälla ord! Tack, nu blev jag glad!! :)

    SvaraRadera