Flikar

söndag 14 december 2008

Tredje advent.


Vad veckorna går snabbt, bara nio dagar kvar till jul nu! Hittills har hela december varit fullbokad känns det som. I veckorna har jag haft en massa möten på jobbet med info från bemanningsföretag, facket m.fl, efter jobbet har det bl.a. varit julklapphandling och på helgerna har det varit julbord/julfester och annat. Igår t.ex var jag iväg till Malmö med fem jobbarkompisar för en shoppingtur över dagen. Tyvärr hittade jag inget roligt alls att handla så jag kom hem tomhänt. :( Men jag hade en väldigt rolig dag ändå tack vare mitt toppensällskap!

Idag har vi haft lite fika för familj och släkt och firat Johans födelsedag så det var fullt hus här ett tag. En liten försmak av julafton kan man säga för vi blir ungefär samma sällskap då.

Imorgon är jag ledig och det ska bli så skönt! Tyvärr har jag ingen bil då Opeln står i garaget hos Johans pappa och väntar på reservdelar till bakbromsarna som måste mekas dit innan ombesiktningen på onsdag morgon... Jag får helt enkelt försöka göra lite nytta här hemma istället, t.ex. städa, skriva inköpslista inför julhelgen eller skriva på mitt personliga brev/säljbrev så jag har det klart när jag hittar ett jobb att söka. Låter som jag kan få en riktig toppendag! Eller inte... Kanske fixar lite med fotona från bröllopsresan istället. Det låter bättre va? ;)

1 kommentar: